Opis książki
Gienek, przechadzając się po studiu podczas przerwy w pracy, ujrzał Stockhausena w momencie, gdy wraz z grupą swych asystentów w białych, wykrochmalonych kitlach próbował znaleźć sposób wyeliminowania dźwięku dobiegającego z głośnika odbiornika radiowego używanego podczas wykonania. […] Rudnik przyglądał się pracy artysty, który niespodziewanie zwrócił się do niego z prośbą o konsultację. Gość z Polski zadziałał błyskawicznie, wyjął z kieszeni kombinerki i odciął odpowiedni odcinek miedzianego kabelka, dzięki czemu w najprostszy sposób osiągnął pożądany efekt. [...] Ten „performans” Eugeniusza rozbawił Stockhausena […] Legendarny niemiecki twórca rzekł do śmiałego realizatora z Polski: „Panie Rudnik, niedługo wyjeżdżam do Hiszpanii, jeśli pan chce, proszę mi towarzyszyć. Ostrzegam, że w tamtejszej sieci jest sześćdziesiąt herców. Jeśli podejmie pan decyzję, proszę skontaktować się z doktorem Otto Tomkiem, który zapewni panu wszelką pomoc. Jak liczną ma pan rodzinę? Sprowadzi pan żonę i dzieci do Kolonii. Będzie pan ze mną pracował”.
Tę oraz inne historie z życia Eugeniusza Rudnika, spisane przez jego wieloletniego przyjaciela i badacza twórczości, Bolesława Błaszczyka, odnajdą Państwo w niniejszym tomie. Szkic do biografii pioniera polskiej muzyki elektronicznej uzupełnia rozmowa przeprowadzona z kompozytorem przez Zuzannę Solakiewicz, a także eseje problematyzujące jego twórczość z perspektywy filmu, sztuk wizualnych oraz muzyki autorstwa Michała Mendyka, Daniela Muzyczuka i Agnieszki Pindery oraz Jana Topolskiego.