Antagonizmy kontrolowane

Opracowanie Zbiorowe

Wydanie: Cena:
35,99 zł
35,91 zł
35,99 zł 39,99 zł -10%

Opis książki

Czy improwizacji bliżej jest do sparingu bokserskiego czy buddyjskiej medytacji? Jak gumowe żabki przysłużyły się muzyce nowej? Czy w sporze o folklor rację ma profesor K. czy H.? Po co grać instrumentalną wersję elektronicznego noise’u? Co to są muzyczne dokumenty i ile zarabiają kompozytorzy? Jak wytrzymać spojrzenie Meduzy i pisać współczesną operę o bogach? Odpowiedzi na wszystkie te pytania, i sto innych, znaleźć można na kartach tej książki.

Zbiór 16 tekstów i wywiadów towarzyszących 16. festiwalowi Sacrum Profanum porusza szerokie spektrum tematów, od klasyki muzyki XX wieku i jej najwybitniejszych polskich przedstawicieli po średnie i młode pokolenie kompozytorów i improwizatorów, przez współczesne oblicza aranżacji, problematykę emigracji i tożsamości, władzy i protestu, doświadczenia zmysłowego sztuki dźwiękowej oraz jej możliwych ról społecznych.

Jak pisze we wstępie do książki Krzysztof Pietraszewski, tegoroczne hasła Sacrum Profanum to NPDLGŁŚĆ / WLNŚĆ / EMNCPCJ / FNTZMT. NPDLGŁŚĆ – bo nie możemy pozwolić, aby stulecie odzyskania przez Polskę niepodległości zostało zagarnięte przez państwowe obchody. WLNŚĆ – bo wolność to immanentny składnik niepodległości, także wolność artystyczna. EMNCPCJ – bo nie chcemy zapominać, że to także rocznica uzyskanie przez kobiet praw wyborczych. FNTZMT – bo to fantazmaty budują mity i archetypy.

„Wychodząc od programu Sacrum Profanum, przygotowaliśmy uniwersalną książkę, która zafunkcjonuje również poza festiwalem. To pozycja pełna myśli i rozmów poświęconych muzyce aktualnej, którym warto oddać swój czas!” 

Krzysztof Pietraszewski, kurator Festiwalu Sacrum Profanum

SPIS TREŚCI

Wstęp. NPDLGŁŚĆ / WLNŚĆ / EMNCPCJ / FNTZMT: Krzysztof Pietraszewski

Sacrum

Meduza Witolda Szalonka: Filip Szałasek

Prawych umysłów złączenie. O operze ahat ilī – Siostra bogów Aleksandra Nowaka i Olgi Tokarczuk: Marcin Gmys

Graficzne kody muzyki Bogusława Schaeffera: Jadwiga Hodor

Dużo hardości i nieociosania, piasku, błota, zaoranej i wykarczowanej ziemi. 

O muzyce Agnieszki Stulgińskiej: Krzysztof Marciniak

Emigrantki: Monika Żyła

Profanum

Profesor K. a sprawa polska: Michał Mendyk

Między transkrypcją a aranżacją, czyli drapacze czasu: Jan Topolski

Pęknięcie i rozproszenie. Społeczna rola noise’u: Justyna Stasiowska

Kontrolowany błąd. Rozmowa z Matsem Gustafssonem: Jakub Knera

Utwory zaklęte w instrumentach. Rozmowa z Wacławem Zimplem: Tomasz Gregorczyk

Samotny meteoryt: Dominik Strycharski

Pomiędzy

Improwizacja, sztuka ulotna: Karl A.S. Meyer

Kompozytor: zawód: Krzysztof Stefański

Łamacze nut. Muzyka i protest w Amsterdamie 1968–1969: Sławomir Wieczorek

Bliskość w przestrzeni sztuki: Agata Janikowska

Matronaty/patronaty

Szczegóły

Liczba stron:
192
Redakcja:
Jan Topolski
Projekt okładki:
rzeczyobrazkowe.pl
ISBN:
978-83-65853-92-9
Rok wydania:
2018
Typ oprawy:
miękka
Szerokość w mm:
145
Wydanie:
Ebook
Miękka okładka
Koncepcja merytoryczna:
Krzysztof Pietraszewski

Zobacz też

BIO

OZ

Opracowanie Zbiorowe

Czytaj więcej

NEWSLETTER

Zapisz się do newslettera Wydawnictwa Krytyki Politycznej i odbierz rabat startowy
w wysokości 10%. Będziemy informować Cię o naszych promocjach i aktualnościach książkowych.

Administratorem danych osobowych jest Stowarzyszenie im. Stanisława Brzozowskiego, ul. Jasna 10 lok. 3, 00-013 Warszawa. Podane dane osobowe będą przetwarzane w celu dostarczania na podany adres e-mail naszego newslettera, który może zawierać również treści marketingowe. Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do wysyłki newslettera. Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. 

Zapoznaj się z regulaminem

Aktualności

Produkt dodany do listy życzeń

Korzystając z tej strony zgadzasz się na używanie plików cookie. Za ich pomocą zbieramy informacje, które mogą stanowić dane osobowe. Wykorzystujemy je w celach analitycznych i marketingowych. Więcej dowiesz się w Polityce Cookies