Krytyka Polityczna, nr 35–36, Kino–fabryka

Krytyka Polityczna nr 35–36: Kino–fabryka

Opracowanie Zbiorowe

Wydanie: Cena:
13,93 zł
13,93 zł 19,90 zł -30%
Najniższa cena tego produktu z ostatnich 30 dni: 19,90


Opis książki

Produkt Outletowy!

Książka Z Lekkimi Defektami Wizualnymi.

Przykładowe Uszkodzenia:
- Przybrudzona Okładka
- Pożółkłe Strony, Pogięte Rogi

Produkt Nie Podlega Wymianie Na Towar Pełnowartościowy.


Pierwszy film w dziejach kina przedstawiał robotników wychodzących z fabryki, a kino ze wszystkich dziedzin sztuki w największym chyba stopniu przypomina przemysł. W historii przemysłu filmowego odbija się historia kapitalizmu – o wiele silniej i dynamiczniej niż w historii rynku sztuki czy rynku księgarskiego. To właśnie kino pozostaje też najsilniejszą formą wizualnej świadomości epoki przemysłowej.

W najnowszym numerze „Krytyki Politycznej” przyglądamy się wszystkim tym związkom kina i przemysłu: kinu jako przemysłowi, kinu jako wizualnej świadomości świata przemysłowego, kinu jako medium ukazującemu kulturową logikę fordyzmu i nowego reżimu produkcji, który fordyzm zastąpił. Przemianom modeli produkcji samego kina i temu, jak kino odbijało zmieniające się sposoby produkcji w ciągu ostatnich ponad stu lat historii.

Teksty teoretyków i artystów zestawiamy z wypowiedziami samych filmowców. Jakub Majmurek i Agnieszka Wiśniewska rozmawiają z wieloma przedstawicielami polskiego przemysłu filmowego, reprezentującymi odmienne pozycje w polu produkcji filmowej – od dyrektor PISF Agnieszki Odorowicz, przez Małgorzatę Szumowską, Joannę Kos-Krauze Macieja Pisuka, po przedstawicieli skupiającego młodych filmowców Stowarzyszenia Film 1,2 i ludzi takich jak Łukasz Ronduda czy Janek Simon próbujących wejść do przemysłu filmowego ze świata sztuki współczesnej. Staramy się naszkicować mapę panujących w polskim filmie stosunków władzy i mechanizmów instytucjonalnych. Tekstom i wywiadom towarzyszy bogaty materiał wizualny.

Wśród autorów m.in. Harun Farocki, Georges Didi-Huberman, Jakub Majmurek, Ewa Mazierska, Hito Steyerl.

Poza głównym blokiem zastanawiamy się nad znaczeniem rosyjskiej sztuki protestu, Alek D. Epstein pokazuje związki takich artystów-aktywistów jak grupa Wojna czy Pussy Riot z rosyjską tradycją awangardową i jej społecznym odbiorem, a Artur Żmijewski rozmawia z autorem głośnych ostatnio performensów – Piotrem Pawlienskim.

Prezentujemy też przemówienie wygłoszone przez Judith Butler z okazji wręczenie jej 11 września 2012 nagrody im. Adorna oraz obszerny esej Seyli Benhabib o najnowszej książce Butler poświęconej związkom judaizmu i syjonizmu. Jak zwykle, polecamy też kolejny odcinek dziennika Cezarego Michalskiego.

Posłuchaj

Szczegóły

Liczba stron:
352
Projekt okładki:
Katarzyna Błahuta
Skład:
Le Że
ISBN:
1644-0919
Rok wydania:
2013
Wysokość w mm:
238
Szerokość w mm:
165
Wydanie:
Ebook
Miękka okładka

BIO

OZ

Opracowanie Zbiorowe

Czytaj więcej

NEWSLETTER

Zapisz się do newslettera Wydawnictwa Krytyki Politycznej i odbierz rabat startowy
w wysokości 10%. Będziemy informować Cię o naszych promocjach i aktualnościach książkowych.

Administratorem danych osobowych jest Stowarzyszenie im. Stanisława Brzozowskiego, ul. Jasna 10 lok. 3, 00-013 Warszawa. Podane dane osobowe będą przetwarzane w celu dostarczania na podany adres e-mail naszego newslettera, który może zawierać również treści marketingowe. Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do wysyłki newslettera. Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. 

Zapoznaj się z regulaminem

Aktualności

Produkt dodany do listy życzeń

Polityka prywatności

Nieustannie dostosowujemy witrynę do potrzeb osób ją odwiedzających. Korzystamy z plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Informacje i ustawienia