Bitwa o kulturę.
Bitwa o kulturę.
Bitwa o kulturę.
Bitwa o kulturę.
Bitwa o kulturę.
Bitwa o kulturę.

Bitwa o kulturę

Roman Pawłowski

Wydanie: Cena:
35,91 zł
35,91 zł 39,90 zł -10%

Chwilowo brak w magazynie

Zostaw swój adres email - powiadomimy Cię, gdy tytuł będzie dostępny.

Opis książki

Horyzontem, który wyznacza nasze poszukiwania jest rok 2045. Perspektywa stosunkowo bliska, jak na futurologię, a jednocześnie odległa, jeśli wziąć pod uwagę przyspieszenie technologiczne i tempo zmian cywilizacyjnych. Ustalając dystans czasowy na 30 lat chciałem, aby prognozy i przewidywania obejmowały aktywne życie zawodowe moich rozmówców i rozmówczyń, abyśmy snując fantazje, starali się wyobrazić w nich siebie. [...]

Pomieszczone w tej książce prognozy nie są po to, aby wywołać lęk przed #przyszłością, ale by uruchomić refleksję na temat możliwych scenariuszy dla Polski, Europy, świata. William Gibson, twórca gatunku cyberpunk, który m.in. opisał Internet na długo przed jego powstaniem, twierdził, że #przyszłość jest teraz, tylko nierówno rozłożona. Kultura może nam pomóc ją dostrzec, ale to od nas będzie zależało, co z tą wiedzą zrobimy.
(ze wstępu autora)

Szczegóły

Liczba stron:
480
Projekt okładki:
Katarzyna Błahuta
Skład:
Marcin Hernas | tessera.org.pl
ISBN:
9788364682865
Rok wydania:
2015
Wysokość w mm:
130
Szerokość w mm:
210
Wydawnictwo:
Krytyka Polityczna, Teatr Stary w Lublinie

BIO

RP

Roman Pawłowski

Roman Pawłowski (1965) –krytyk teatralny, literacki, telewizyjny i filmowy, publicysta. Zawodowo związany z „Gazetą Wyborczą” jako redaktor działu kultury, wykładał też m.in. w Szkole Laboratorium Dramatu w Warszawie. Autor dwóch antologii polskiego dramatu współczesnego Pokolenie porno i inne niesmaczne utwory teatralne (2003) i Made in Poland (2006) oraz leksykonu New Polish drama. Polish drama in the face of transformation (2008).

Czytaj więcej

Aktualności

Produkt dodany do listy życzeń

Korzystając z tej strony zgadzasz się na używanie plików cookie. Za ich pomocą zbieramy informacje, które mogą stanowić dane osobowe. Wykorzystujemy je w celach analitycznych i marketingowych. Więcej dowiesz się w Polityce Cookies