

Książki
Dofinansowano ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury
Program Literatura
Realizacja projektu pod nazwą: „Publikacja i promocja polskiego przekładu książki Petera Linebaugha i Markusa Redikera “The Many-Headed Hydra"
Dofinansowanie: 56 000,00
Całkowita wartość: 105 859,40 zł
Krótki opis zadania: Zadanie polega na publikacji, ogólnopolskiej dystrybucji i promocji polskiego przekładu książki Petera Linebaugha i Markusa Redikera “The Many-Headed Hydra: The Hidden History of Revolutionary Atlantic”. Książka zostanie wydana w nakładzie 2500 egzemplarzy oraz w postaci ebooka. Publikacja jest owocem wieloletniej kwerendy i pracy historyków zgłębiających mało znaną i w niewielkim stopniu opisaną historię kulturową społeczności zbuntowanych marynarzy, niewolników, piratów, robotników i kobiet, którzy walczyli o wolność, równość i demokracją. Autorzy wyznaczają nowe trendy w pisaniu o historii, przedstawiając transkontynentalny i wielokulturowy zbiorowy podmiot oporu wobec opresyjnych władców feudalnych i rodzącego się systemu kapitalistycznego. Książką należy dopozycji zaliczanych do światowego kanonu historiografii, jednak nie miesząc się w realiach rynku komercyjnego nie miała do tej pory szansy na znalezienie się w polskim obiegu czytelniczym.
Dofinansowano ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury
Program Literatura
Realizacja projektu pod nazwą: „Wydanie i promocja książki Daniela Muzyczuka "Zmierzch magów" w formach takich jak książka drukowana, e-book, audiobook”
Dofinansowanie: 55 825,00
Całkowita wartość: 100 145,00 zł
Krótki opis zadania: Zadanie polega na publikacji, ogólnopolskiej dystrybucji i promocji książki "Zmierzch magów" Daniela Muzyczuka. To opowieść o pokoleniu twórców głównie z Polski i Rosji, którzy debiutowali w latach 80. na scenie undergroundowej, po czym w czasach transformacji wkroczyli na główną scenę zawirowań ideologicznych epoki. Od grup artystycznych w rodzaju Totartu i NSK po artystów w rodzaju Sergieja Kurochina czy Piotra Uklańskiego można zauważyć jak pewne doświadczenie praktyk artystycznych w systemie totalitarnym stawało się paliwem napędzającym późniejsze projekty ideologiczne. Nihilistyczna postawa, powszechna w środowiskach twórczych w latach 80. stała się podatnym gruntem dla przyszłego rozkwitu tendencji konserwatywnych. Książka zawiera wyniki szczegółowej kwerendy opartej na analizie dzieł sztuki, archiwaliach, publikacjach oraz wywiadach z twórcami. Jej atutem jest wyjątkowa szczegółowość prowadzonych badań, a także rozległy kontekst społeczny i kulturalny.